Bussar och Bilar

Vaknade av att klockan ringde.. hörde att mamma stod i duschen. Funderade på att ligga kvar en stund eller vara duktig och packa gymkläder.. det blev det tidigare, alltså sova lite längre! Detta innebar dock att jag inte var klar i tid till bussen, som Frida nämnde, tänkte bara berätta min lilla version av det hela :) Anledningen till att jag missar bussar är helt enkelt att jag är så jävla seg på morgonen! Jag behöver runt en timme på mig, (om jag är stressad kan jag faktiskt klara det på mindre tid) måste göra allt i rätt ordning, får inte ha tid över till att vila, då blir jag förvirrad och missar bussen ändå. Morgonar och jag.. vi går inte ihop helt enkelt! Missar iofs bussar alla tider på dygnet.. orsaken till det är väl densamma, jag är seg för det mesta helt enkelt. Kanske borde säga: "Bussar och jag.. vi går inte ihop!" istället.

Nog om det.

Var på sån där övningskörningskurs idag. Var ju längre än 3 timmar! Det var lite segt och jag var jääääkligt trött, men överlevde. Men jag var faktiskt nästan nära att börja störtböla en gång. På slutet snackade snubben en del om "don't drink and drive" och vi fick en liten broschyr och fick se en kort film. Låten "Everybody hurts" med R.E.M. spelades och filmsnuttar på lyckliga glada människor och sedan BAM! deras liv förändras (eller tar slut!!) för alltid! Blev riktigt rörd.. började som sagt nästan böla. Och tankar vällde upp i huvudet, tänk om mina nära och kära skulle dö bara pangpoff helt plötsligt! Tänk inte men äsch jag har ju bara druckit en cider, har du druckit så kör inte! Så enkelt är det!!! Nej usch, vill inte tänka mer på det.. Blev nästan avskrämd från att köra, dom visade massa krockar också, redan i 50 är man jävligt illa ute.. usch

Det här vart ett lite blandat inlägg.. Tänk om bussarna var anpassade till ressenärerna och om trafikolyckor inte existerade, vilken fin värld vi skulle få :) Visserligen är dessa inte alla världens problem, men om vi låtsas att resten inte fanns för en stund.. underbara värld

Hihi, det var allt från mig :)
Sköt om er!
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0