Experimentera

Jao, so this is the deal. Snubbe i skolan. Snubbe i min fotoklass, söting och har tidigare verkat intresserad eftersom han snackat med mig, slutade helt plötsligt snacka med mig. Så jag tänkte, fine, han är inte intresserad liksom..
Igår hade jag trist dag, saknade er tjejer nåt grymt! Behövde en kram från en vän, men hade inga vänner o fråga:( så när jag kom hem från skolan drog jag ner till vår flod för att fota/kanske gråta/vara filosofisk. Larry, värdpappa, kom ner för att höra hur det egentligen var med mig. Så jag drog snyfthistorien om hur svårt det är att få riktiga vänner i skolan osv. Frågade honom också om B, snubben i fotoklassen, om varför han slutat prata med mig?

Larry sa då: hur gammal är han? Jag: 17... Larry: Aha... Jag: dårå? Larry: Är du säker på att han inte gillar dig?

Sen drog Larry historien om amerikanska bondpojkar som beter sig tvärtom när de gillar någon. Vilket ju är ganska osmart tycker jag... Så jag bestämde mig för att idag köra ett litet experiment i  skolan. Det gick ut på att prata med B och se vad som händer.

Så här gick det då: Jag frågade B om något som hade med fotoklassen att göra - han fortsätter prata med mig och se helt söt ut! (också hans ex är snäll och är med på ett hörn och pratar - ett skäl till att jag har så svårt att prata med honom.. hon är alltid i närheten) Vi har det där slags korta meningsutbytet som är lite halvt med glimten i ögat och jag rör mig tillbaka mot mitt bort igen - och lämnar honom glad (sittandes med sin ex-flickvän mina vänner!) och leende. Resten av lektionen spenderar han med att se glad ut, typ le och prata med sitt ex men ändå, så mycket gladare än innan jag pratade med honom..
Det här var ett kul experiment, som jag ska fortsätta med imorgon... se upp för avancemang!

Puss alla sötnosar från Elvis

353842-46

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0