En resa till landet...

Tjingeling! Fanny här ... vad ska jag skriva om då.. Hrm, nu bidde det svååårt..
Men jag kan väl skriva om min lilla utflykt idag, till ödestället Märsta. Och för er som inte vet så ligger det faktiskt i stockholms län! Hör och häpna! Dom har t om ett eget systembolag =D haha

Men men, min resa började väldigt väldigt tidigt, så det var jag lite bitter över faktiskt. Men åkte från spånga till karlberg, och där började problemen. Vilken perong skulle jag till? Efter lite guidning från Frida så kom jag faktiskt rätt. Och jag kom t om ihåg om jag skulle vara långt fram eller bak. Otroligt skillat utav mig.

Satt på pendeln och hade det najs, musik och en veckorevyn gör så att en halvtimme går rätt snabbt.
Haha när jag väl tittar upp från min tidning så ser jag... SKOOOG! Då kom en liiiiiiten liten tanke "vad är det här för öde ställe?"
2 sek senare kommer Märsta skylten upp.. ÖÖÖPS!!
Möter söta lilla Frida vid spärrarna, tryggt att ha en lantis vid min sida ;)
Sen kom Emeliepemelie prutt skuttandes. Frida lekte guide när vi åkte buss haha dom andra på bussen måste ha trott att jag var helt blåst!

Väl hemma hos Frida så ät vi upp allt gott hon hade köpt, persikor, nappar och munkar, innan vi väl satte igång och gjorde något. Och det gick faktiskt rätt så bra! Duktiga vi är ibland! =)

Efter ett tag sa maggen ifrån, den var huuuuuungrig på kinamat, så då trallade vi till bussen. Eller, vi sprang faktiskt lite också! Varför vet jag faktiskt inte? Frida som hetsade oss ;)

Maten satt dödsskönt i kistan må jag säga!
En film lyckades vi också hyra, najs najs. Music and lyrics. Så töt så töt!
vad hände sen då? Tror det började med att Frida ramlade ut ur soffan? Sen var det köööört, en massa heta kort blev det och kakor i Fridas fickor! Smaklig måltid babe ;)

Emelies schneeeella familj körde mig till stationen, det tackar jag för!
men sen bidde det lite mer problem. Vart fan kom man in på stationen?! Måste ha sett lite dum ut där, typ snurrade runt. maha
Och pendeln skulle inte komma förän efter 20 min! Stackars lilla mig =(

Men nu är jag iaf hemma och välbehållen! Jag överlevde en tur till landet, med nöd och näppe ;)

Me loves you! <3

Kommentarer
Postat av: BELLA UND ERIKA

Läs och skratta, spy eller runka!

2007-10-18 @ 23:27:17
URL: http://svenskkebab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0