Sengångare

Nu ska jag skriva ett till inlägg, allt för att glädja dig Frida ;)

Jag har precis gjort klart mitt arbete om sengångare, så jag tänkte bjuda på lite söta stycken.


Ungarna föds i fritt fall och gör som ett bungy-jump i navelsträngen och blir sedan upphissade av mamman.

De rör sig mycket långsamt 4-5 meter i timmen om de är omotiverade! och ca 4 meter per minut om de är jagade.

Utrustats med ett relativt bra luktsinne. Detta för att den ska kunna lukta sig till ruttna grenar och inte ramla ner och dö. Detta verkar inte fungera särskilt effektivt, då man ofta hittar döda sengångare med ruttna grenar i händerna..

När malarna sedan kläcks letar de upp en ny sengångare att leva hos.

Kommentarer
Postat av: Elvis

Haha miicket intressant fanny[=

2007-10-21 @ 23:57:33
URL: http://alltomelvis.blogg.se
Postat av: Fanny

Haha jag vet! Jag älskar den där biten om att dom ramlar ner och dör, helt sorgligt haahah

2007-10-22 @ 01:38:28
URL: http://brunluggarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0