Bagare för en dag

Imorgon, 06.00 ska jag, Fanny, den tröttaste jäkeln på hela planeten ungefär, infinna mig utanför jobbdörrarna. Om jag kommer vara pigg? Nej, inte någonstans!! Jag kommer vara så tröööött! Liksom, jag kommer behöva gå upp senast kl 5 för att hinna. Jag som brukar gå och lägga mig runt 3 i vanliga fall liksom...

Men men, det kommer säkert bli en skit kul dag iaf. Ska praktisera som bagare hela dagen, få lära mig allt från hur man gör brödet på morgonen till hur man gör tårtor och bakelser. Herr bagares plan är att göra mig till "krisbagare", jag ska kunna hoppa in där när det behövs plus kunna göra någon tårta om det behövs till kondis disken. Riktigt kul att få den chansen faktiskt, sen att det är sjukt kul att hänga hos bagarna gör ju inte det hela sämre. Ett minus är dock att jag måste dit så tidigt och att jag inte får betalt. Men ändå, annars skulle jag inte ha gjort något vettigare än att sova ändå haha.

Ska köra billektion sen vid 14, var ett bra tag sen jag gjorde det, måste fan gå tummen ur arslet nu och fixa det här jäkla körkortet! Sommaren närmar sig med stormsteg och jag hänger typ inte med haha.

Efter körlektionen ska jag, Angelica och Louise vara duktiga och simma faktiskt! Kommer bli riktigt skönt, och nu kommer jag äntligen komma iväg. Mycket roligare att träna tillsammans än själv. Vår plan är att ta och simma minst en gång i veckan tillsammans.

Dagen idag har varit riktigt skön faktiskt. Sov lite för länge kanske, men så kan det gå liksom haha. Satt sedan på balkongen och solade och läste i teoriboken. Äntligen har jag läst ut den iaf! haha, nu måste jag bara börja om eftersom början läste jag för typ 5 månader sen =p

Tog en promenad upp till jobbet, stod och snackade lite skit i en kvart innan jag började. Lagom mkt folk på jobbet, och rätt personer som jobbade så jag hade skit kul =) Dock en galen jävla huvudvärk, fattar inte vart den kommer ifrån. Har det typ 4 gånger i veckan minst, börjar bli lite störande nu..

Mitt nyttiga liv gick åt helvete idag, men det är bara att ta nya tag imorgon. Skyller på huvudvärken, av någon anledning hjälper socker lite iaf.

Men men, nu ska jag skutta ner i sängen och försöka somna i vettig tid. För imorgon ringer klockan 05.00

Tack och godnatt / Fanny



Kommentarer
Postat av: Jenny

hehe, lilla gumman jag kan genom att ha läst dina inlägg ge dig 5 bra anledningar till din huvudvärk så nej den är inte konstig ;)

Ska nog ta ett litet "snack" med dig under vår fika den 7:e

Ta hand om dig nu!

kram kram

2008-04-22 @ 12:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0