Länge sen

Shit pommes, det var typ hundra år sedan jag skrev här känns det som. Eller, ja i fredags men det är också länge sen.

Har ju lovat att skriva om när jag var bagare för en dag så drar det lite snabbt nu; Klev upp kl 5 och gjorde mig iordning. Var på jobbet prick 6 faktiskt, blev lite stolt över mig själv där haha. Fick göra en massa roliga saker under dagen, fick göra lite bakelser osv, några tårtor och fixa allt kaffebröd. Dvs, pensla dom och strö på socker haha. Sen var det även en massa tråkiga saker som vi inte behöver nämna här ;)

Vad har jag annars gjort då.. Hrm hrm, jag var och simmade samma dag, riktigt skönt. Vi åkte till åkeshovs simhall, och där fanns det mycket snyggt vill jag säga. Vi fastnade över en timme ute i solen och gottade oss åt alla hunkar där haha.

Har haft två körlektioner också, så fort jag börjar köra mycket så går det riktigt bra så det gäller bara att hålla igång nu så har jag körkortet snart. Längtar som fan!!
Ska skriva teorin imorgon, nervöst som fan. Därför jag började skriva här haha, jag oooorkar inte plugga seriöst. Har pluggat hyffsat bra idag faktiskt, från 12 till halv 4 och så typ hela kvällen. Har suttit och gjort 9 tester nu, och fått godkänt med marginal på 8 av dom, och det andra låg jag 1 poäng under. Så egentligen så borde det verkligen gå bra imorgon. Men vi får se.

Helgen då, drog ju ut i fredags som sagt. Åkte till Harry B och träffade Christer och hans gäng där, riktigt trevligt. Dock förstörde jag deras "grabbkväll" men dom verkade inte klaga överdrivet iaf haha. Efter några timmar så kom 4 kompisar till in. Hade det skit trevligt, träffade en massa roligt folk osv. Spec en, och ni brunisar vet vem haha. Jag vet seriöst inte varför jag tycker som jag gör om honom, men fortfarande så får jag stampedamp när jag tänker på honom (ja, stampedamp är något nytt mysko ord som jag precis har kommit på och missbrukar som aldrig förr haha). 3 ord kan väl sammanfatta slutet på kvällen Dumma dumma Fanny! Återigen, ni som borde förstå gör det också haha. Redig jäkla ångest över det där alltså. Murr!
Missade att skutta av tuben vid min station så fick åka hela vägen till v.by och ta en nattpromenad hem. Hade iaf sällskap hela vägen och tur var väl det iaf, hade inte vågat gå hem själv fan. Kom hem runt halv 5, lagom pigg och glad.

Att sen behöva gå upp halv 9 gjorde ju mig inte direkt gladare. Men upp kom jag, och piggare än vad jag kanske förtjänade också haha. Jobbade bara 1½ timme, sen skulle jag på bagerimässan i Älvsjö. Shit pommes vad mycket mat det fanns där, mums! Perfekt för 3 bakishungriga brudar haha. Vi frossade i pizzaslizes, glass, praliner och diverse annat gott. Var redigt mätt efter att ha gått runt där några timmar.

När jag kom hem var det bara att tokdö i sängen i en timme, ett desperat försök till att få lite sömn haha. Sen var det bara att gå upp och tagga till för fest igen. Jag lyckades verkligen inte, hade inte bangat på att vara hemma den kvällen, men har man lovat så har man. Så det var bara att dra på sig klänningen och fixa sminket. Mötte upp Fru bagare och 12 av hennes kompisar vid Bamboo city (?), sammanlagt var vi 17 pers. Käkade riktigt gott, kan lätt tänka mig att gå dit igen alltså. Var kvardär till ungefär 10 sen drog vi vidare. Efter en massa tjatter om vart vi skulle dra så beslutade vi oss iaf för att dra till Huset där herr bagare kunde fixa in oss gratis osv. Stället var väl helt okej, det var mer mig det var fel på den kvällen haha.
Bestämde mig för att dra runt 12, var verkligen inte på humör för att festa, plus att jag skulle jobba på morgonen också. Fick skjuts hem från stan också, den uppskattades som fan! Christian det äcklet fixade körkortet häromdagen ;) så han var och körde runt allt och alla ungefär. Och eftersom klockan inte var särskillt mycket så åkte jag runt med honom och Christer i typ två timmar. Riktigt trevligt =)

Lyckades försova mig i söndags också, fattar inte hur fan det gick till men. Riktigt klantigt. Men lite credd till mig ändå, med tanke på att jag vaknade 11.07 (jag började 11) och jag var på jobbet 11.20. Jag hann både duscha och tvätta håret OCH sminka mig! Att pappa körde upp mig till jobbet kanske hjälpte liiite lite där, men fortfarande! Jag känner mig fan duktig haha.

Dagen idag har varit mega mega seg som sagt, bara en massa plugg med ett avbrott för lite övningskörning med mammsen. Uppfång i backe stod på listan idag, och jag måste få säga att jag fick in snitsen på det till slut, nu jäklar ska jag snart ha körkort alltså!!

Näe nu blir det till att plugga ännu lite till, ska fan fixa det här nu.. Det som är mest spännande är fan ifall jag kommer hitta till rätt byggnad imorgon eller ej haha. Jag hittar inte i stan för fem öre alltså, kan bli riktigt intressant. Och det som gör mig mest nervös är fan fotograferingen imorgon. Fatta att jag ska leva med det där kortet i 10 år! Nej nej, ingen press alls på att försöka se bra ut haha.
Lär väl skriva här imorgon om det gick bra eller åt helvete imorgon, håll tummarna för mig iaf!

Puss / Fanny



Kommentarer
Postat av: Elvis

wooaw det var ett långt inlägg haha:P
vi mååste prata snart på msn jag får abstinens här:(

2008-04-29 @ 01:49:56
URL: http://alltomelvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0