Nytt liv

Äntligen har Gud slutat hata mig och underlättat mitt liv lite igen! Haha det var fan på tiden alltså.
Biologiprovet blev inställt! Halv 11 kvällen innan. Om jag blev glad? Skoja inte, jag blev helt överlycklig. Hade tagit mig en liten tupplur på två timmar tidigare på kvällen och när F och E tyckte jag sovit tillräckligt väcktes jag av typ 10 sms haha. Då klickar jag in mig på mailen, fortfarande halvsovandes och möts av rubriken "Biologiprovet inställt imorgon!" Jag trodde jag drömde först! Total lycka haha. Jag som inte ens hade öppnat boken liksom! =D Sånt jäkla flyt haha.

Det flytet firade jag genom att städa mitt rum till kl 5 på morgonen haha. Jag har någon grej för att städa på nätterna. Vet inte varför, men bara då jag orkar. Tror det kan bero på att då finns det ändå inget att göra som lockar mer =p

Igår så var jag då helt ledig, sjukt skönt. Sov till runt 12, sen gick jag och Christer och favvovovven på långpromenad i det fina vårvädret. Gick ungefär 1½ timme, sen en halvtimmes lekande med Holley polly prutt. Sen bar det av till v-by och träffa Amanda. Vi gick en liten runda med hennes vovve också. Mycket motion den dagen. Jag och Amanda köpte frukt och gjorde fruktsallad. Mycket mumsigt. Vi satt i hennes kök jätte länge och pratade bara typ. Hon fyller ju år snart som sagt så vi planerade lite inför det. Hon ska med mig ut till Gustens skiva, när hon fyller på riktigt och sen ska vi ut på fredagen också. Kommer bli skit kul!

16e april så är det som sagt Gustens skiva, kommer bli så kuuul!! Vi är typ.. 8 pers från coop och så 4 från buketten som ska gå. Plus 4-5 utböldingar. Vi ska ta stället med storm! 20-tals tema är det som gäller, lite problem med kläder och så bara. Men vi har lite tid på oss iaf =)

Jag har bestämt mig för att göra några förändringar i mitt liv. Som följd av den här nyttighetsperioden. Jag köpte gymkort idag och gymmade för första gången. Jag kommer ha så ooont imorgon så jag kommer säkert ångra mig stenhårt! Men har jag skrivit det här, då jävlar ska det följas haha.
Ska gymma iaf en gång i veckan, helst fler. Beror lite på hur mitt och jimmys schema matchar. Här ska det byggas lååånga muskler ;)
Ska börja simma också, minst en gång i veckan. Funderar på att köra innan jobbet t om. Börjar jag 12 så kan jag ju simma en timme och sen göra mig iordning på badet.
Nyttighetsgrejen ska följas slaviskt i minst en vecka till, tror nog jag lägger till några veckor faktiskt. Det går så pass bra =)
Sen ska jag försöka gå hem från jobbet så ofta jag kan, om det inte regnar eller jag har bråttom någonstans. Det är inte ens långt så.
Ska även försöka göra något åt mina sovvanor. Det funkar inte att vara uppe till 5-6 på morgonen vissa dagar, och så behöva gå upp runt 7 andra. Jag måste få in lite vettiga rutiner. Så jag ska börja med att gå upp runt 9-10 varje dag, även om jag är ledig. Undantag, dagen efter haha ;)
Har insett att jag måste sluta sova bort varje dag om jag ska hinna med allt som ska göras den här månaden. Mitt teoriprov och biologiprov närmar sig obehagligt snabbt...
Hur många tror att jag kommer lyckas hålla det här?! Haha, håll tummarna för mig, det lär behövas!

Nu ska jag röja upp i köket, städa lite till i mitt rum och badrummet. Sen blir det nog sängen tidigt ikväll. Om jag kan röra mig imorgon så kanske jag går och simmar på morgonen =)

Puss! /Fanny


Kommentarer
Postat av: Elvis

håller alla tummarna :D

2008-04-02 @ 00:04:06
URL: http://alltomelvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0