Baby shoes and snowboard

Är det bara jag, som gör allt annat när man måste plugga (eller andra totalt tråkiga saker)?
Jag har en Stoooor engelskauppgift tills imorgon. Och vad göra jag? Jag städar rummet, jag plockar ur diskmaskinen och jag går igenon varenda möjliga internetsida. Känner någon igen sig?

Men nu jävlar! (Ursäkta) Nu ska jag plugga, jag ska skriva om skillnaden mellan att åka skidor och snowboard. Haha. Vilket skämt.. Men men, bättre än inget alls. Eller hur? ;)
Sen ikväll ska jag äta smörgåstårta och tårta, mormor fyller år! :) Grattis!

En novell på bara 6 ord skriven av Ernest Hemingway, som vi just nu läser om på svenskan.

"For sale. Baby shoes. Never Worn."

Visst är den bra? Den har fastnat i mitt huvud, så himla bra skrivet..

Engelska, here i come!

Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0