Gör lite nytta nu

Jag är ledig idag, och har ett kemiprov på Torsdag, och kommer ha 0 tid imorgon att plugga. Därför måste jag ägna min lediga dag till att plugga! Gör jag det då? Neeeej. Eller lite faktiskt, men jag vet inte skillnaderna på Aldehyder, Alkaner, Alkener och Karboxylsyror. Fast nu blev jag lite stolt att jag kunde namnen iaf. Men nåväl, jag måste plugga järnet för att det här provet ska gå bra!

Men nu sitter jag här, läser mina kära bloggar och lyssnar på min utomordentligt braiga musik! :) Det är SÅ mycket trevligare än att gömma näsan i böckerna och försöka lära sig hur en Ester bildas, var det Substitution eller elimination som skedde? NEJ, Kondensationsbildning, då bildas en ester. Se på tusan, jag kan lite. Klämmer in snygga ord för att impa på er ;) Funkar det? Jag skulle inte tro det.. Haha.

Hur ska detta gå?
Jag önskar att jag kunde läsa igenom allt EN gång, och vips lära mig ALLT. Men livet fungerar inte så tyvärr. Maah!

Nåja, önska mig lycka till! :)

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0