Stolt

Nu är jag stolt över mig och min familj, vi har alltid bara betraktat miljöförändringen istf. att göra ngt åt den. Men idag vid middagen efter mammas berättelse kom vi fram till att börja göra ngt åt saken.

Hon sa: "Min arbetskompis son arbetar med något i luften (Kommer inte ihåg vad) och på ett ställe, där tre hav möts ligger det kilometervis med plast och virvlar runt i vågorna"

Denna berättelse fick oss att bestämma att vi ska bojkotta plastpåsar, krångligt lär det bli, när jag är ute och shoppar. Men får väl helt enkelt säga: Nej tack, ingen påse behövs.
När vi ändå höll på att diskutera kom vi fram till att vi även ska återvinna pappersförpackningar, mjölkpaket etc.
Och pappa vill köpa en etanolbil.

Åh det känns så skönt att göra något! Testa du med! :)

Frida

Kommentarer
Postat av: Emelie

tufft. vi är faktiskt himla duktiga på att stänga av standby-funktioner hemma. :)

2008-01-15 @ 21:08:56
URL: http://brunluggarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0