Ur funktion

Nu ska jag berätta en liten historia för er kallad: Min morgon!

Jag ligger som vanligt i sängen och vilar lite efter sömnen, känner ingen stress eller någonting allt är bara så lugnt och skönt! Härligt! Men en sån fin känsla ska ju självklart inte få hålla i sig.. Så: jag ligger vänd åt vänster och lyfter upp huvudet lite grann för att titta ner lite i rummet (har loftsäng, ingen ikea-grej utan inbyggd). Och så helt plötsligt känner jag att det knäcker till i sidan av nacken och huvudet typ viker sig lite. Och plaffs så hamnar jag på kudden igen. Aoch!! Det där gjorde ont! Försöker lyfta på huvet, det går inte. Försöker vrida på huvet, det går inte heller. Gör helt galet ont! Så ligger jag där helt hjälplös och skrattar lite åt mig själv för att jag måste se himla rolig ut. Men nu kom det svåra! Att försöka få någon att komma och hjälpa mig. Jag ropar 'haalllåååååååå' för jag hör att mina föräldrar är uppe, men dom är ju helt döva! Vårt hus är inte stort alls och ändå hör dom mig inte när jag ropar efter dom! Men så efter många minuter och ännu mera garv åt hur patetisk jag måste se ut så kommer mamma. Jag berättar vad som hänt och frågar efter lite zon-salva. Hon kommer med salvan och även en voltaren + 2 kalle anka tidningar. Måste ju ha något att sysselsätta mig med där uppe. Efter att ha läst en av tidningarna så är det dags att försöka ta mig upp ur sängen och sedan ner från loftet. Lättare sagt en gjort! Känner ingen större skillnad i nacken efter varken salvan eller tabletten. Så nu får jag börja haaaaasa mig lååångsamt längsmed sängen för att komma närmare trappan. Det här tar tid och återigen: måste sett sjukt kul ut! Efter en stund av kamp mellan mig och stegen lyckas jag ta mig ner! Och nu sitter jag här, huvudet vänt lite åt höger, halsen inlindad i en halsduk, och småler lite åt hur jag sett ut!

Hahaha, erkänn att ni också garvar lite när ni tänker att jag hasade mig framåt liggandes i sängen med huvudet vridet åt höger..

Herregud.. vilken morgon :P Haha. Har fortfarande lika ont i nacken, men om jag håller den stilla känns det inte lika mkt :P

Hoppas ni lyckats bättre denna morgon ;)
/Emelie

Kommentarer
Postat av: Frida

Stackars Emelie! Hoppas det blir bättre :)

2008-01-12 @ 13:52:22
URL: http://brunluggarna.blogg.se
Postat av: Fanny

hahahahahah sötnos

2008-01-12 @ 15:11:14
URL: http://brunluggarna.blogg.se
Postat av: Sarah

hahaha, lycka till gulle! hoppas att du mår bättre snart!

2008-01-13 @ 15:50:00
URL: http://lostdetective.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0