Vecka 19

Har precis suttit några timmar på min balkong med Christer och Christian och ätit chips och snackat skit. Riktigt mysigt nu när vi börjar få ordning här ute så man kan sitta här.
Så balkongen hann även bli invigd den här veckan haha. Har gjort äckligt mycket saker veckan som gått, slitigt som fan men riktigt riktigt roligt! 200 bilder lyckades jag ta, en del kommer upp nu, resten som är okej hamnar på bilddagboken ;)

Måndags - Studentskiva på Engelen med Amanda. Var rätt så kul, lite dåligt med folk bara men annars var det bra. Minus på att alla blev utslängda halv 1 pga att några börjat bråka på dansgolvet. Riktigt trist när man faktiskt betalat för att få vara där hela kvällen. Men sånt ska ju inte få förstöra hela kvällen ;) Så jag och 6 till smög över till After som ligger precis bredvid och fortsatte festen där. Kvällen slutade i Abrahemsberg..

 

Tisdags - jobbade typ 20 min haha, skulle vara inhoppare för Angelica. Vid 2 fick jag sluta för då skulle andra halvan av jobbet åka iväg på det stora lyftet som det så fint hette. Det var sådär där, en skiiiiit bra föreläsare var där, och så Måns. `Typ det enda som var bra på hela kvällen. Så jag drog runt halv 10, skulle göra mig iordning för skiva nr 2. Åkte hem till Dennis, coop grejen var precis bredvid så. Där träffade jag Jenny, riktigt kul. Hon fick hjälpa till och locka mitt hår, haha. Tjejer är bra på sånt ;)
Skivan för kvällen var Davids skiva, grease tema, på Café Umbra som låg i slussen. Gled in där runt halv 12 ungefär, möttes av störda priser i baren, riktigt slemmiga snubbar och insynen av att världen är äckligt jävla liten. Men jag hade kul iaf, nästan alla i mitt favoritgäng var där så det blev riktigt lyckat iaf.


Bild 1. Min bästaste Jesper. 2&3... Så det kan gå ibland haha. 3, jag och favorit Love =) Gaangsta! ;)

Onsdags - jobbade 16-19 så jag sket i derbyt. Skulle bli så jäkla stressigt om jag skulle åkt in efter jobbet. Så istället åkte jag hem och mötte upp Nina här för skiva nr 3. Jag ändrade mig ang outfiten, körde på cocktail igen, kändes onödigt att slänga ut mer pengar på ännu en outfit när jag hade en klar hemma. Vi gjorde oss iordning här medans vi förkrökade en del. Sen så var Christian snäll nog att köra in oss till stan så vi slapp tunnelbana och sånt tjaffs. Vi var inne i god tid faktiskt, men Nina hade glömt sitt leg så vi var tvugna att åka och möta hennes syrra som hämtat det osv osv. Så vi gled ändå inte in innan halv 12.. Men väl där, shit vad kul jag hade! Fick reda på att treorna inte alls hatade mig haha, de flesta visste t om vem jag var och vad jag hette. En riktigt överraskning haha. Låter helt illa, men så är det. Flörtade in mig hos vakten så jag och Nina fick skjuts hem haha. Reeedigt skönt alltså, hade fan inte pallat nattbuss.
Lyckades undvika nattbussen alla gånger faktiskt, duktigt gjort av mig haha. Skjuts två dagar och så en dag taxi till abrahemsberg.


Bild 1, jag hemma hos mig. bild 2, jag, Jonathan och Harris. Bild 3, Nina och jag =)

Skulle ha gått till skolan i torsdags. Men stängde av klockan i sömnen så väcks av Frida som undrade om jag tänkt dyka upp eller inte. Slänger mig in i duschen för att komma dit så fort som möjligt så jag iaf kunde sitta och snacka lite skit med dom.. Kanske inte blev så uppskattat som jag hade hoppats, men men.. Snackade även en hel del med P om allt möjligt, tar fan hundra år innan man kommer ifrån vår handledare haha.

Fredags - utgång ännu en gång haha. Så det kan gå liksom haha. Drog hem till herr bagares bästa kompis där vi satt och förkrökade, körde jag har aldrig och snackade massa skit. Efter ett tag satte vi oss på taket, galet mysigt. Utsikt över vattnet vid karlberg, det heter säkert något men det har jag inte koll på haha. Efter ett tag drog jag och herr bagare vidare, skulle ju som sagt på en smygpremiär av en ny nattklubb. Men vi vände i dörren, hade fått höra innan att det sög där inne, och när inträdet gick på 140 kr så kände vi att det inte var värt det.
Så istället drog vi till G, ett gayställe vid slussen. Gaah, så jäääkla kul!! Dansade som fan hela kvällen, träffade en massa trevligt folk och gick vilse i den enorma lokalen. Var inte ute så länge, vi båda skulle upp och jobba dagen efter så. Fick erbjudandet att sova hemma hos honom, men kände för att sova i min egen säng så jag drog hem. Kanske inte det smartaste draget jag har gjort i världshistorien.. Åka hem själv i stan, med en kort tajt fodralklänning.. Jag blev inte alls uttittad, nej nej. ´Joppe min sötnos fick rädda mig genom att prata med mig i telefon hela tiden. Och snäll som han är så gick han faktiskt upp till v-by för att möta upp mig och följa mig hem. Hur snällt som helst!

Gå upp för att jobba kl 10 var fan ingen höjdare alltså, man kan nog förkorta det hela med att jag ville dö haha. Men upp kom jag, och pigg och fräsch såg jag ut att vara också ;)
Världens segaste dag, inte många som sket i det fina vädret för att spela bort sina pengar på V75 inte. Men det passade mig rätt bra faktiskt haha.
Love och Jeppe gick förbi jobbet och lurade med mig på ännu en utgång. Haha, och nu tänker ni säkert att jag är dum i huvudet som gick med på det, och jaa det är jag nog.
När jag slutat jobba drog jag till Love där han och Jeppe satt och solade och drack öl. Riktigt mysigt att bara sitta och ta det lugnt där. Sen hem och käka, och då tappade jag verkligen all ork till att gå ut. Men dom lyckas övertala mig att följa med iaf så det var bara att göra sig snygg och tagga till. Och det var verkligen värt det, hade en skit trevlig kväll! Satt på uteserveringen på Dovas och drack en del. Folk kom dit allt eftersom så efter ett tag var vi väl en 10 pers minst.
När det stället stängde åkte vi till After, det är öppet till 3 och dom tar inte inträde haha. Typ det som avgjorde det hela. Men där stannade vi verkligen inte länge, så vi drog istället till donken för nattmat och sedan hemgång. Var hemma runt 3 ungefär, redigt skönt! Tokslocknade i sängen med Christer i telefon haha.


Bild 1. Jag och bästis =) Bild 2, hahaha så det kan gå ;) Och bara för att dom inte ska bli sura så låtsades dom faktiskt bara. Men det ser fan bra ut ;)
Bild 3, jag och bästis i väntan på tuben =)

Upp idag för att möta upp Malin, Dea och Issa för en fika på Cafe 60. Var mindre sugen på det runt 1 tiden, men väl uppe så var det inte så farligt. Jävligt tur att jag inte blir bakis alltså haha. Då hade jag fan inte överlevt dagarna efter.
Fikan var skit mysig, som alltid när vi umgås. Började planera lite för Malins 18-års dag som närmar sig som fan!
Runt halv 5 började vi röra på oss, och istället för hem drog jag till nälsta ängarna för att kolla när några idioter spelade fotboll haha. Satt där i gräset och hade det bra ungefär. Sen blev det en tripp till coop, min plan för kvällen var att dö hemma, äta chips och kolla på film. Men så blev det ju inte riktigt som sagt, men det var en helt okej ändring faktiskt ;) jag fick ju mina chips iaf! ;)

Just det, fick även en ros i lördags av Gusten! Jag smälte som smör i solen ungefär, blev verkligen skit glad. Fick den för att jag jobbat så många av hans pass osv, så då tyckte han att jag förtjänade den. =)
Den står nu så fint på mitt bord, en vit för vänskap som han så fint uttryckte det haha.

Nu ska jag snart sova, ska upp imorgon och fixa min jävla sjukskrivning.. Mindre kul, men är så illa tvungen så. Bara att hålla tummarna för mig ungefär.

Slutsats efter den här veckan;

● Det är inte mänskligt att dricka och festa ordenligt 5 dar av 7 möjliga. Iaf inte om man inte får sova ordentligt mellan.

● Det har varit såååå ofattbart äckligt kul! Har nog haft den roligaste veckan i mitt liv ungefär! Skulle göra om det när som helst ungefär.

● Jag älskar att jag inte bli bakis och att jag alltid är städad när jag är ute.

● Det är bra att vara tjej, man blir så lätt bjuden på alkohol haha

● Världen är äckligt äckligt liten! Nästan obehagligt faktiskt.
● Dansa ger väl också bra träning? Spec om man har högklackat, jag har en redig träningsvärk i benen just nu haha

● Jag saknar mina brunisar..

Puss och godnatt! / Fanny


Kommentarer
Postat av: Elvis

gudars det där var ett gaaalet långt inlägg, men kul o läsa vad du har för dig gumman ;)
inte långt kvar nu!! puss!

2008-05-12 @ 03:15:48
URL: http://alltomelvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0