Hejhej

Nu var det ett jävligt bra tag sen jag skrev här alltså...
Jag är hemma idag, min enda lektion är inställd, jag klagar inte, fick sova ut;). Har jobbat heela helgen, så det var vääldigt välbehövligt! ;)

Jobbade 12-17 på lördagen och 9-18 igår. Fyfan, axlarna värker.
På lördagen kom en kund som var världens jäävla kärring, hon nästan skrek på mig och jag skakade av ilska, en arbetskamrat till mig skrek nästan på kunden också. Hon anklagade mig för att ha slagit in fel pris på blommorna, när det är sträckkoden som ger priset (daaah), och när jag skulle ringa på hjälp för att fråga om det andra priset stämde så nästan skrek hon: Det är klart det stämmer, det är DU som har gjort fel. VARFÖR ringer du på hjälp, det är väl bara att skriva in rätt pris osvosvosv... Tillslut kom blomkillen och visade upp blomman, som förövrigt var storleken mindre (alltså hade tanten tagit fel blommor). Kärringen sa att det stämde ändå, och jag var så förbannad på henne att jag gav henne priset hon ville ha.. MEN med vädigt sur röst sa jag: Det skulle vara trevligt om du inte blev såå jävla sur.. Då blev hon tyst. Som kassörska måste man vara trevlig mot kunden, men det är inte alltid det lättaste kan jag lova. Lyckades iaf hålla masken förutom det sista. Gaaah. Det värsta var att hon vägrade inse att de skulle gå in på samma pris i alla andra kassor också, hon sa hela tiden att hon skulle till en annan kassa..

Julia och Fia kikade förbi på lördagen också, det var trevligt :) Var ett tag sen jag såg dom. På kvällen kom Tobbe förbi och vi kikade på tv hela kvällen. :)

Jusste, i Fredags var jag, Emelie, Tobbe och Filip på bio och såg "Tropic Thunder". Rolig film, haha. "My aaas, my aaas"
Den rekommenderas om du vill få dig ett litet trevligt skratt ;) haha.

Förövrigt så har jag bara tre lektioner den här veckan, det är såå väldigt naajs. Ledig Tors-Fre, fast jag måste till skolan på Torsdag ändå, för att arbeta med vårat projektarbete, läs mer om det här!

Nu ska jag glo på tv, har laddat upp med alla nödvändigheter jag behöver i soffan så att jag slipper resa på mig på hela dagen. Haha :D

/Friiiida

Kommentarer
Postat av: Martin

Känner igen det där med kunder som alltid ska ha rätt! Speciellt när ett extrapris inte gått in i kassan, och dom skulle tjäna max 2 kronor på det..

2008-09-22 @ 17:25:38
URL: http://wenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0